campercity.nl
 
Advanced Search
   
 
Home Registreer FAQ Gebruikers Groepen  
 
 

campercity.nl forum index campertechniek Ducato moet eerst wakker worden
Berichten van afgelopen:   
      Tijden zijn in GMT + 1 uur  
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Za Jun 05, 2004 16:55
Auteur Bericht
Ducatoprojectje
Nieuwkomer
Nieuwkomer


Geregistreerd op: 5-6-2004
Berichten: 8
Woonplaats: Den Haag

Onderwerp: Ducato moet eerst wakker worden Reageer met quote

Mijn camper is aan groot onderhoud toe en aangezien ik erg veel vrije tijd heb wil ik zo veel mogelijk zelf gaan doen.
Tot mijn grote blijdschap trof ik op deze site veel duidelijke antwoorden op vragen over technische zaken. Vragen heb ik veel, dus ik hoop dat er mensen zijn die me willen helpen

Mijn Ducato 2,5 TD uit 1991 heeft een aantal problemen.
Laat ik eens bij de eerste beginnen:

Bij het starten gaat het voorgloeilampje meteen uit. Als ik dan de sleutel een aantal keer opnieuw tot de voorgloei-stand draai blijft hij soms wel wat langer voorgoeien. Kan iemand mij vertellen waar dit aan ligt?

De motor heeft vervolgens het probleem dat hij net na het starten helemaal niet op toeren komt (loopt alleen stationair, gas geven maakt geen enkel verschil). Het lijkt wel of de motor wakker moet worden.
Na een minuut of twee en een paar keer voorzichtig wat gas geven wordt hij dan (vergezeld van grote rookwolken) wakker en loopt vervolgens vrij goed (Heb ook het idee dat mijn turbo niet in orde is, maar dat is weer een heel ander verhaal Very Happy )

Tot zover voor nu, anders wordt het wel een hele waslijst...
Hoop dat iemand me kan helpen, dan kan ik aan de slag met de camper.

Groet,
Bas
 
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
      Back To Top  

Za Jun 05, 2004 19:19
Auteur Bericht
Gast






Onderwerp: Reageer met quote

Dag Bas,

Sprekend uit eigen ervaring: verkopen dat ding. Het is per slot van rekening een FIAT. Kijk eens op dit en andere forums hoe vaak er problemen, vooral electrische problemen, er worden gemeld met FIAT. (van voorgloeien via brandstof metertjes naar koelventilatoren en oliepeil waarschuwingslampjes en wat die meer zij.

Alles is beter dan FIAT.

Jan (=monteur, gespecialseerd in lichte bedrijfswagens)
 
      Back To Top  

Za Jun 05, 2004 20:22
Auteur Bericht
Gast






Onderwerp: Reageer met quote

Anonymous schreef:
Dag Bas,

Sprekend uit eigen ervaring: verkopen dat ding. Het is per slot van rekening een FIAT. Kijk eens op dit en andere forums hoe vaak er problemen, vooral electrische problemen, er worden gemeld met FIAT. (van voorgloeien via brandstof metertjes naar koelventilatoren en oliepeil waarschuwingslampjes en wat die meer zij.

Alles is beter dan FIAT.

Jan (=monteur, gespecialseerd in lichte bedrijfswagens)


Niet met je eens Jan, elke auto heeft zijn eigenaardigheden, dus ook Fiat. Je bent bedrijfswagen monteur dus je zult ongetwijfeld ook bekend zijn met b.v. de Merc. Sprinter problemen. Daarbij komt nog eens dat Bas geen aankoop advies vraagt maar een oplossing voor zijn probleem.

Het voorgloeien bij het starten is normaal bij jou type Bas. Het is een zogenaamde vlamstart die alleen in werking treedt als de buitentemperatuur lager is dan 5 graden. Is de temp. hoger dan licht je lampje maar even op en kun je direct doorstarten. Voor wat betreft het niet op toeren komen direct na de start heb ik wel het één en ander gelezen op het duitse Ducato forum. Ik weet niet meer precies wat de oorzaak was maar ik ga even voor je zoeken.

Succes,
Stef
 
      Back To Top  

Za Jun 05, 2004 20:27
Auteur Bericht
Gast






Onderwerp: Reageer met quote

Even voor de volledigheid:
Je hebt het vlamstart type, herkenbaar aan de gloeiplug en dieselleidinkje boven op je inlaatspruitstuk, en je hebt de conventionele motor. Deze is herkenbaar aan de aanwezigheid van 4 gloeipluggen voor op de cil. kop. Mocht jij toevallig het type motor hebben met 4 gloeipluggen dan zal bij een defect aan één gloeiplug de motor ook niet voorgloeien.

Stef
 
      Back To Top  

Za Jun 05, 2004 20:29
Auteur Bericht
Stef
Vaste gast
Vaste gast


Geregistreerd op: 2-5-2004
Berichten: 73

Onderwerp: Reageer met quote

Sorry, niet ingelogd. Bovenstaande berichten waren dus van mij.

Stef.
_________________
Knaus Traveller 625.
 
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
      Back To Top  

Zo Jun 06, 2004 09:24
Auteur Bericht
Ducatoprojectje
Nieuwkomer
Nieuwkomer


Geregistreerd op: 5-6-2004
Berichten: 8
Woonplaats: Den Haag

Onderwerp: Reageer met quote

Jan, jammer dat je zo over FIAT denkt.
Ik ben hartstikke gek op mijn camper en wil hem ondanks het feit dat er nu 1 en ander mee mis echt niet kwijt. Zal binnenkort even een foto bij mijn naam zetten, dan begrijp je wel waarom!

Stef, dankjewel voor je antwoord over het voorgloeilampje. Logisch dat hij dan niet blijft branden...
Had nog nooit van "vlamstart" gehoord. Zal eens op internet gaan speuren wat dat dan is.

Hoop dat jij (of iemand anders) me ook nog kan helpen met het "wakker worden" van mijn ducato.
Als dat probleem namelijk kan worden verholpen zie ik het wel zitten om ook kosten te maken voor een nieuwe koppeling en het laten lasssen van de dorpels.

Hoor graag weer van je.
Bas
 
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
      Back To Top  

Zo Jun 06, 2004 22:09
Auteur Bericht
Stef
Vaste gast
Vaste gast


Geregistreerd op: 2-5-2004
Berichten: 73

Onderwerp: Reageer met quote

Ik blijf zoeken Jan. Ik weet zeker dat ik er over gelezen heb op het Ducato forum, www.ducatoforum.de , maar kan het nu zogauw niet vinden. Ik kom er zeker nog op terug als ik wat meer info heb.

Gr,
Stef.
_________________
Knaus Traveller 625.
 
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
      Back To Top  

Zo Jun 06, 2004 22:23
Auteur Bericht
Stef
Vaste gast
Vaste gast


Geregistreerd op: 2-5-2004
Berichten: 73

Onderwerp: Reageer met quote

Dit vond ik op het forum:

Das Ganze gipfelte jetzt in Spanien, wo ich den Motor nach kurzer Rast wieder startete.Er sprang wieder ohne Probleme an und lief dann ruhig im Leerlauf. Als ich dann im Leerlauf Gas geben wollte, passierte nix.Er lief weiter ruhig mit Leerlaufdrehzahl und zeigte keinerlei Anzeichen die Drehzahl zu erhöhen.

..Das liest sich aber eher nach Einspritzpumpe. Da wirst Du ohne einschlägige Schraubererfahrung nichts machen können. Wende Dich an den Bosch-Dienst, die sind am kompetentesten.

Blijkt dus een probleem met je pomp te zijn. Ik denk dat je er even door een specialist naar moet laten kijken. Ik weet niet waar je woont maar ik weet dat b.v. in Gouda een goede Bosch-dienst zit.

Gr,
Stef.
_________________
Knaus Traveller 625.
 
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
      Back To Top  

Ma Jun 07, 2004 10:34
Auteur Bericht
Ducatoprojectje
Nieuwkomer
Nieuwkomer


Geregistreerd op: 5-6-2004
Berichten: 8
Woonplaats: Den Haag

Onderwerp: Reageer met quote

Dank je wel voor je moeite stef, ik zal op zoek gaan naar een bedrijf dat dat voor me kan beoordelen.
Ik vond hier op het forum ook nog een telefoonnummer in groningen van een ducato-specialist. Die kan me w]ellicht ook helpen met de koppeling.

Binnenkort heb ik vast nog wel meer vragen, maar nu kan ik hier even mee aan de gang...

Groet,
Bas
 
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
      Back To Top  

Ma Jun 07, 2004 23:28
Auteur Bericht
Arvid
Kletskous
Kletskous


Geregistreerd op: 20-10-2002
Berichten: 297
Woonplaats: Ermelo

Onderwerp: Reageer met quote

Er zit ook een specialist in H'wijk (diesel Büchli).

Wat voor 'n kleur heeft de rook?

Een vlamstart verbrandt (een beetje) diesel voor het de motor ingaat. Het geeft hetzelfde resultaat als de gloeipluggen: de lucht wordt voorverwarmt.

Als de rook wit is wordt je motor niet snel genoeg warm, dus zal de vlamstart niet (goed) werken en/of de dieselpomp staat te rijk/slecht getimed...

M.vr.gr
_________________
ae

"Politics is the art of looking for trouble, finding it, misdiagnosing it and then misapplying the wrong remedies."
- Groucho Marx
 
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
      Back To Top  

Di Jun 08, 2004 12:15
Auteur Bericht
Gast






Onderwerp: Reageer met quote

Arvid schreef:
Wat voor 'n kleur heeft de rook?



De rook is blauwgrijs en het is zo veel rook dat je je bijna zou schamen bij het starten.

Stef, weet je ook de naam van die Bosch-specialist in Gouda? Woon in Den Haag dus dat is redelijk dichtbij


Groeten,
Bas
 
      Back To Top  

Di Jun 08, 2004 12:39
Auteur Bericht
Hendrick
Kletskous
Kletskous


Geregistreerd op: 6-7-2002
Berichten: 331
Woonplaats: Rotterdam-Prinsenland

Onderwerp: Reageer met quote

't Zal deze wel zijn ;

Dieselservice Stokking BV
Oudebrugweg, 6
2808 NP Gouda
Tel. 0182/513422
Fax.0182/527314
Contact: de Vast J.J.

Dichterbij is ;

V.O.F. Brander ETB
de Schans, 13
2266 CB Leidschendam
Tel.070/3272266
Fax.070/3270809
Contact: Brander/de Jong E./D.N.M.

Had je zelf ook kunnen vinden met Google
Bosch-zoek dealer

_________________
Hobby-550AK / Fiat 2.5D
 
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
      Back To Top  

Di Jun 08, 2004 22:50
Auteur Bericht
Stef
Vaste gast
Vaste gast


Geregistreerd op: 2-5-2004
Berichten: 73

Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Bas,

Inderdaad is dit het adres waar ik goede ervaringen mee heb:

Dieselservice Stokking BV
Oudebrugweg, 6
2808 NP Gouda
Tel. 0182/513422
Fax.0182/527314
Contact: de Vast J.J.

Succes met je project!

Gr,
Stef.
_________________
Knaus Traveller 625.
 
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
      Back To Top  

Do Jun 10, 2004 22:12
Auteur Bericht
tijor
Gast





Onderwerp: fiat Reageer met quote

Alles is beter dan FIAT.

Jan (=monteur, gespecialseerd in lichte bedrijfswagens)

Ik ben het helemaal met Jan eens , koop nooit een oude 2500 Fiat , Als de kop niet stuk is , is de motor wel versleten bij de 100.000 km , dumpen dat ding
 
      Back To Top  

Vr Jun 11, 2004 00:29
Auteur Bericht
Hendrick
Kletskous
Kletskous


Geregistreerd op: 6-7-2002
Berichten: 331
Woonplaats: Rotterdam-Prinsenland

Onderwerp: Reageer met quote

Gohhhhhhhhhhhh , dan is die van mij zeker een collectors-item ? Laughing
Zonder een centje pijn........285.000Km 2500D"88.

_________________
Hobby-550AK / Fiat 2.5D
 
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
      Back To Top  
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Ga naar pagina 1, 2  Volgende

 
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


      Back To Top  

Pagina 1 van 2
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Ga naar:  
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group